lördag 29 augusti 2009

Tennis, bio och restaurangbesök!

Idag åkte Roger och Diesel tidigt till golfbanan och gick 9 hål. Jag och Julia tog sovmorgon, vi sov till 9:15 (vi hade ju varit hemma hos familjen Wramell-Karlsson och hälsat på nytillskottet Vilgot kvällen innan, så hon somnade inte förrän vid 23-tiden på lördagen).

När det vid ca 14-tiden var dags för Gosisen att sova tog vi med Julia i vagnen, Diesel och tennisracketarna och gick till Hellgrenshagen och körde tennis! Jag har aldrig hållt i ett rack förut, inte ens på idrotten, så det var en ny upplevelse! Det var min idé, jag har länge velat testa.
Rog har som vanligt spelat förut och är duktig.

Det gick faktiskt riktigt bra, jag trodde knappt jag skulle träffa bollen... Men det gjorde jag - oftast! ;-)
Jobbigt var det, man var alldeles färdig efteråt ju!

När Julls vaknade gick vi upp till skogen och tränade apportering med Diesel. Gick kanon! Han fick även söka efter en väl dold husse i skogen, och det tog ett tag men han slutar verkligen aldrig att söka, han har en sådan motor den lille plutten!!! När han hittat husse skickade husse honom tillbaka till mig med bollen i munnen, och han kommer som ett skott! Så duktig!

I eftermiddags kom morfar och skulle vara barnvakt, Rogga skulle bjuda mig på Ming-buffé för mina & Diesels insatser på lydnadsplan i onsdags! :-) (Stackars Diesel som inte fick ta del av den buffén, den hade han nog gillat!)
Vi passade även på att gå på bio innan, den nya Beck-filmen.
Vi brukar gilla Beck, men detta var nog den sämsta i raden iallafall. Värre filmer han man väl skådat, men den var inte jättebra.

Sen blev det Ming Palace, MUMS! Sen höll vi på att spricka och åkte hemåt med byxknapparna uppknäppta som de tjockisar vi är! :-)

Nu är det snart sängdax!

1 kommentar:

  1. Va kul att du bloggar, det visste jag inte, nu har jag lagt till dig på min blogglista i alla fall.
    Kram/Veronica

    SvaraRadera