måndag 24 augusti 2009

Avslutning på appellkursen

Idag hade vi avslutning på appellkursen på klubben!
Tack Helene och Susanne för en toppenkurs, ni är toppen!!!

Diesel var riktigt, riktigt duktig idag! Vi körde igenom alla momenten, och han var klockren i alla utom hoppet. Vi har ju inte tränat hoppet så det är inte så konstigt. Han förstår inte att han ska hoppa - sitta och sedan återhopp. Vi har ju bara kört hopp som man kör i lydnadsklass I, "inkallningshopp".
Men det tar nog inte så lång tid innan han lär sig hur man hoppar i brukset, bara vi tränar på ett smart sätt.

Sen är det framförgåendet som vi inte tränat på heller. Vi fick lite bra tips så nu ska vi köra järnet.
Idag kände jag nästan att jag fick lite kalla fötter angående mitt förestående hundköp. Jag kanske ska satsa allt på Diesel nu framöver. Dessutom sa flera att småhundar, speciellt papillon och chihuahua, är mycket svåra att få rumsrena!!! :-O

Jag har ju några månader på mig att bestämma mig, men jag känner mig väldigt motarbetad av familj, make, vänner och arbetskamrater när jag berättar om mina hundplaner...jäkla folk att lägga sig i! Valet av ras gör att folk höjer på ögonbrynen också - en PAPILLON?! Folk har fördomar....

På onsdag är det lydnadklass I som gäller som sagt.
Den 18 oktober är det appelltävling. Vi får se om vi känner oss redo då, det är ju ett tag kvar, fast ändå har vi nog längre väg att gå om alla moment ska sitta hyfsat. Det blir nog start till våren trots allt.

Nu ska jag gå och soooova, supertrött!

Imorgon blir det att gå upp tidigt, jag ska vara i Norrköping kl. 7 imorgon bitti och äta frukostbuffé på Sockerbagar´n med min kära arbetskamrat Tina. Det är såååå gott och man står sig hela dagen, MUMS!

Nattinatti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar