tisdag 25 augusti 2009

Medlemsmöte och träning - tävlingsnerver....

Idag var det medlemsmöte på Linköpings Brukshundklubb. Jag sitter ju med i styrelsen, och bestämde mig idag för att vara lite snäll mot vår stackars sekreterare som är överhopad med arbete (jag vet, jag har själv varit sekreterare). Så jag erbjöd mig att skriva protokollen hädanefter, ett erbjudande som Lisa tacksamt tog emot! :-)

Jag hann även med lite träning idag, det blev lite av varje. Inte så mkt lydnad dock, det gick så bra igår att jag inte vill sabba något inför tävlingen imorgon. Vi körde lite agility, det tycker Diesel är riktigt skoj!

Imorgon är det ju som sagt dags för vår första riktiga tävling....fyyyyy för mina tävlingsnerver. Om det går åt skogen är det mina tävlingsnervers fel kan jag säga!!!

Jag är så tävlingssugen nu att jag håller på att spricka! Men jag ska avvakta med appellen till våren så spåret sitter bättre.
Jag planerar även att ta upp apporteringsträningen på riktigt igen, det tycker både jag och Diesel är riktigt skojigt! Han är ju ändå en apportör, lille Lelle!

Nu blir det sängen, skiiiittrött!

1 kommentar:

  1. Hoppas det gick bra när du tävlade i kväll!! Ser fram emot rapport!
    kram Anna

    SvaraRadera